בבזק לא יודעים פרטיות מהי

לפני כשנה בזק שדרגו את מערכת התאים הקוליים של לקוחות החברה. אחד מה”חידושים” זה היכולת לדעת כמה הודעות יש לך לפני שאתה מקיש את סיסמת התא הקולי. זאת אומרת שאם אני מתקשר למישהו והתא הקולי שלו עונה, אז לחיצה על סולמית תוך כדי שמיעת הודעת הפתיחה תגיד לי כמה הודעות יש לאדם אליו התקשרתי בתא הקולי שלו.

קודם כל – זוהי פגיעה בפרטיות. אין סיבה שזר יידע כמה הודעות יש לי בתא הקולי, אם אני מקשיב להן, או אפילו אם יש או אין הודעות חדשות. דבר שני, מידע כזה יכול לשמש למעקב אחרי אנשים. למשל, אתה יכול לדעת מתי מישהו נכנס הביתה והקשיב להודעות שלו (אני יודע שאפשר למשוך הודעות מרחוק, אבל רוב האנשים לא עושים את זה בעידן הטלפונים הסלולריים), ובעצם לדעת מתי יש מישהו בבית.

זו לא הפעם הראשונה שבזק מכניסה שינויים בלי לחשוב. בפעם הקודמת הם הכניסו את היכולת לחזור למשאיר ההודעה דרך התא הקולי. איך מנצלים פרצה כזו? פורצים לתא קולי של מישהו שלא שינה את סיסמת ברירת המחדל, מתקשרים אליו מהמספר אליו רוצים להתקשר, משאירים הודעה כלשהי ומיד מנתקים. אחר כך מתקשרים לתא הקולי ו”חוזרים” למספר. מי שיחוייב על שיחה כזו הוא בעל התא הקולי.

לאחר שהתגלתה הפרצה הזו התברר שבזק לא ביקשו את אישור משרד התקשורת להכניס את היכולת הזו, כמו שהם מחוייבים על פי חוק. היום כבר אי אפשר לחזור למשאיר ההודעה דרך התא הקולי, ונוספה הגנה על הסיסמא: חייבים לקבוע סיסמא חדשה לפני שמתקשרים מרחוק לתא הקולי. אני מניח שבקשר ל”חידוש” של שמיעת מספר ההודעות בלי הקשת הסיסמא בזק ישנו את דעתם ברגע שיפרצו למישהו הביתה על סמך העובדה שהוא לא ניקה את התא הקולי שלו.

2 Replies to “בבזק לא יודעים פרטיות מהי”

Comments are closed.